Головний критерій вибору автокрісла – це його безпека. Тканина, зовнішній вигляд, функціональність – це все другорядне. Адже батьки купують автокрісло для дитини, щоб забезпечити йому безпеку під час поїздок автомобілем.

Як визначити рівень безпеки автокрісла

Щоб визначити, чи забезпечить певна модель безпеку вашій дитині, необхідно дізнатися результати краш-тестів цього автокрісла. Результати краш-тестів – це оцінки за певні критерії, що перевіряються незалежними компаніями, такими як ADAC. Наприклад, всі автокрісла BeSafe випробовуються ADAC перед виходом ринку. Випробування ADAC більш суворі, ніж звичайні випробування автокрісел, які виконують всі виробники. Нижче наведено порядок проведення цих випробувань.

Як проводяться випробування дитячих автокрісел


Європейські споживчі організації щороку проводять краш-тести новинок дитячих автомобільних крісел, що вийшли на ринок.

Виробники автомобільних дитячих крісел не мають права брати участь у виборі моделі або торгових марок автокрісел, що беруть участь у тестах. Споживчі організації купують продукцію в офіційних дилерів, зазвичай, у Німеччині.

Динамічні краш-тести проводяться ADAC у Південній Німеччині відповідно до критеріїв випробувань ADAC.

Що таке динамічні краш-тести автокрісел

Динамічні краш-тести проводять у спеціально обладнаних приміщеннях, де відтворюють реальні зіткнення автомобіля з перешкодою. При цьому в салоні встановлюється випробуване автокрісло, в якому сидить манекен дитини з різноманітними датчиками, що фіксують усі пошкодження.

Виробник автокрісла не має доступу до будь-якої інформації про результати випробування своєї продукції до їх опублікування Німецькою споживчою організацією, Stiftung Warentest та ADAC.

Краш-тести ADAC жорсткіші, ніж випробування, яким піддаються автокрісла, щоб отримати схвалення типу в Європі (ECE R44).

Найважливішими моментами випробувань є лобове та бічне зіткнення, але сама конструкція автокрісла також є ключовим аспектом.

Динамічні краш-тести становлять 50% від загальної оцінки продукції. 50%, що залишилися, ґрунтуються на оцінюванні ризиків пов'язаних з неправильним використанням, легкості установки, комфортабельності для дитини, простоти та зручності в обігу та очищенні, та встановлення автокрісел у реальні автомобілі.

Крім того, проводять перевірку на наявність матеріалів в автокріслі, що містять небезпечні хімічні сполуки, які можуть вплинути на здоров'я малюка.

Ці критерії щорічно актуалізуються відповідно до нових результатів досліджень.

Зручність в експлуатації та комфорт автокрісел

З 2011 року велика увага приділяється комфорту дитини в автокріслі. Оцінюється сидяче положення та місткість автокрісла. Також виконується оцінка простору, який займає крісло в автомобілі. У цій частині випробування крісла встановлюються у три різних типи автомобілів (сімейний автомобіль середнього класу, невеликий сімейний автомобіль та малолітражний автомобіль). Крісла встановлюються з обох боків та на середньому сидінні. Критерії випробувань оцінюються експертами та батьками. У цих частинах випробування використовуються випробувальні манекени та беруть участь діти.

  • Ризик неправильного використання дитячого автокрісла: Крісло неправильно встановлено в автомобілі / Дитина неправильно закріплена в кріслі
  • Закріплення та звільнення дитини з автокрісла: Чи легко/важко закріпити дитину в правильному положенні в автокріслі? Чи легко/важко звільнити та витягти дитину з автокрісла?
  • Встановлення дитячого автокрісла: Наскільки важко встановити/відрегулювати крісло в автомобілі?
  • Регулювання крісла під розмір дитини: Наскільки легко відрегулювати крісло зі зростанням дитини або відрегулювати його під іншу дитину?
  • Посібник з експлуатації: Наскільки зрозуміло написано посібник з експлуатації?
  • Простір для дитини в автокріслі: Скільки простору достатньо для дитини, коли вона правильно зафіксована в кріслі? (Опора для голови, простір на кріслі)
  • Розміри дитячого автокрісла: Скільки простору займає крісло в автомобілі, коли воно правильно встановлено?
  • Сидяче положення: Наскільки ергономічним є сидяче положення, а також лежаче положення, коли правильно встановлено крісло?
  • Комфорт: Яку опору мають стегна та ноги дитини?
  • Наскільки якісну оббивку має крісло?
  • Наскільки хорошим є огляд для дитини з крісла, коли воно правильно встановлено та дитина належним чином закріплена?
  • Чищення та оздоблення: Наскільки легко чиститься крісло? Наскільки легко знімається та стирається чохол крісла? Який тип обробки має крісло та яке загальне враження про її якість?

Матеріали ICRT перевірила крісла на наявність шкідливих та небажаних хімічних речовин. Споживча організація дуже суворо оцінює хімічні інгредієнти. Поганий результат негативно впливає на загальну оцінку крісла.

Що таке європейський стандарт відповідності автокрісла

Пояснення щодо результатів тестів та випробувань ECE ​​R44 04 ECE R44 04 – це європейський стандарт відповідності. Дитячі автокрісла проходять випробування при лобовому зіткненні на швидкості 50 км/год та задньому зіткненні на швидкості 30 км/год із використанням випробувальних манекенів та вимірювальної апаратури, створеної для того, щоб дізнатися, наскільки ефективно крісла захищають випробувальні манекени. Всі дитячі автокрісла, які зараз продаються в Європі, на Близькому Сході та в більшості країн Азії мають бути схвалені згідно з ECE R44 04. У більшості країн стандарт ECE R44 03 вже не дозволено.

Організація краш тестів ADAC

ADAC - це організація, що представляє інтереси автовласників у Німеччині, яка організовує випробування дитячих автокрісел. Випробування, які проводяться, приблизно на 50% суворіші або встановлюють жорсткіші вимоги, ніж стандарт ECE R44 04. У цих випробуваннях 50% акценту робиться на результати краш-тестів і 50% на зручність в експлуатації, комфорт, інструкції з експлуатації, способи встановлення і т. д. Це випробування з найгіршим сценарієм, за якого найнижчі результати впливають на загальну оцінку. Проводяться лобові та бічні зіткнення. Бокове зіткнення особливо важливо, тому що діти можуть отримати серйозніші травми при бічних зіткненнях, ніж при лобових. Частота важких травм голови та шиї вища при бічних зіткненнях, ніж при лобових.

Що таке Plus Test для автокрісла

Plus Test запровадили у Швеції у 2009 році. Це випробування є гарантією якості для крісел, які настільки хороші, що рекомендуються у Швеції. Вимоги Plus Test настільки суворі, що дитячі автокрісла, які встановлюються вперед, не можуть їх виконати. Ідея цього випробування полягає в тому, щоб жодна дитина, яка сидить у дитячому автокріслі, схваленому за методикою Plus Test, не отримала жодних серйозних або загрозливих для життя травм у разі зіткнення. Plus Test – це добровільне випробування, яке виробники автокрісел можуть вибрати для перевірки своєї продукції.

Усі краш-тести дитячих автокрісел, за винятком Plus Test, полягають у вимірі навантаження на грудну клітину випробувального манекена, а не на шию. Такий підхід не дозволяє повністю оцінити фактори ризику. В ході Plus Test виконується вимірювання навантаження на шию випробувального манекена, і вимоги до максимального навантаження дуже строгі.

Дитяче автокрісло, схвалене за методикою Plus Test, пройшло жорсткий краш-тест і отримує додаткове маркування як підтвердження. Яке автокрісло забезпечує максимальну безпеку вашій дитині.

Що враховувати під час вибору дитячого автокрісла
Батьки мають враховувати багато аспектів.

Чи схвалено воно для дитини?

Як довго дитина може користуватися нею?

Чи поміститься воно в автомобіль?

Наскільки воно просте та легке в установці?

Це деякі з багатьох питань, які батьки повинні поставити перед вибором автокрісла. Важливо пам'ятати, що найголовнішим аспектом є безпека!